"Când nimeni
nu te ascultă și simți că nimeni nu te ascultă, se poate întâmpla orice.
De pildă, dacă simți atâta durere pe dinăuntru, ajungi să-ți faci rău
pe dinafară, fiindcă vrei să fii ajutat, chiar dacă așa ești ajutat
într-un mod greșit și altfel decât ai, de fapt, nevoie".
Cartea
este o anchetă a tuturor dovezilor legate de teribilul accident din 31
august 1997 din tunelul Pont d’Alma din Paris, când prințesa Diana,
logodnicul său Dodi (Emad) Al Fayed și șoferul Henri Paul și-au pierdut
viața.
În momentul separării de Prințul Charles (care trăia o aventură cu Camilla Parker), Prințesa inimilor spunea că “Trei sunt prea mulți într-o căsnicie”. În lunile dinaintea accidentului ea a mărturisit că a primit telefoane de amenințare și că “ ... plănuiește un accident cu mașina mea. Defectarea frânelor, răni grave la cap, ca să aibă astfel cale liberă și să se însoare”. Concluzia medicilor a fost că prințesa a decedat în urma unei hemoragii masive din venele pulmonare și a rupturii de pericard. Ea era conștientă în momentul sosirii salvatorilor (00:26) și a fost adusă la spital abia peste 90 minute (02:00). După 2 ore în sala de operație, prințesa a fost declarată decedată (04:00). La ora 5 era deja îmbălsămată.
În momentul separării de Prințul Charles (care trăia o aventură cu Camilla Parker), Prințesa inimilor spunea că “Trei sunt prea mulți într-o căsnicie”. În lunile dinaintea accidentului ea a mărturisit că a primit telefoane de amenințare și că “ ... plănuiește un accident cu mașina mea. Defectarea frânelor, răni grave la cap, ca să aibă astfel cale liberă și să se însoare”. Concluzia medicilor a fost că prințesa a decedat în urma unei hemoragii masive din venele pulmonare și a rupturii de pericard. Ea era conștientă în momentul sosirii salvatorilor (00:26) și a fost adusă la spital abia peste 90 minute (02:00). După 2 ore în sala de operație, prințesa a fost declarată decedată (04:00). La ora 5 era deja îmbălsămată.
A
fost Lady Di atât de incomodă pentru Casa Regală Britanică? Se temea
Coroana ca nu cumva prințesa (viitoarea Regină-Mamă) să adopte religia
musulmană, iar viitorul rege să aibă unul sau mai mulți frați vitregi
arabi? Sau presa, cea care i-a fost un aliat de nădeje în activitățile
ei sociale, a urmărit-o cu paparazzi până a ucis-o?
În spatele unui deces plin de incertitudini și al anchetelor care cataloghează nefericitul eveniment ca un simplu accident de circulație (cauzat de viteza excesivă cu care prințesa de Wales și Dodi Al Fayed încercau să scape de paparazzi), jurnalista descoperă numeroase lucruri care nu se leagă:
> de ce a fost întârziată cu 90 minute transportarea prințesei Diana de la locul accidentului la spital (ea fiind conștientă în momentul sosirii primelor echipe de salvatori)? De ce au fost ocolite 2 spitale care se aflau foarte aproape de locul accidentului și a fost transportată la un spital situat la 6 km? Chiar și așa, de ce s-au parcurs în 90 minute doar 6 km?
> de ce și din ordinul cui a fost Lady Di îmbălsămată la o oră după declararea decesului, fără să se practice autopsie (care era obligatorie)?
> de ce nicio cameră video de securitate din aproprierea accidentului nu a înregistrat nicio imagine în momentul coliziunii? (locația fiind una foarte bine supravegheată video)
> de ce nu a înregistrat niciun radar presupusul exces de viteză cu care Mercedesul în care se aflau prințesa și Dodi a trecut prin centrul Parisului?
> de ce s-a ținut ascuns faptul că prințesa era însărcinată în 9-10 săptămâni cu Dodi Al Fayed?
> de ce proprietarul magazinului de bijuterii de unde Dodi cumpărase inelul de logodnă a fost amenințat să nu recunoască faptul că arabul cumpărase acel inel?
> de ce a fost neglijată explozia puternică auzită cu câteva clipe înaintea impactului?
> de ce nu au fost studiate imagini din satelit ale locației unde s-a produs accidentul?
> de ce a fost trimis cuplului Diana-Dodi un Mercedes care fusese furat până cu 1 săptămână în urmă și la care fuseseră constate anumite nereguli tehnice?
> de ce a fost ignorant vehiculul alb Fiat Uno care s-a lovit de Mercedes înainte de coliziunea cu pilonul din tunelul d’Alma?
În spatele unui deces plin de incertitudini și al anchetelor care cataloghează nefericitul eveniment ca un simplu accident de circulație (cauzat de viteza excesivă cu care prințesa de Wales și Dodi Al Fayed încercau să scape de paparazzi), jurnalista descoperă numeroase lucruri care nu se leagă:
> de ce a fost întârziată cu 90 minute transportarea prințesei Diana de la locul accidentului la spital (ea fiind conștientă în momentul sosirii primelor echipe de salvatori)? De ce au fost ocolite 2 spitale care se aflau foarte aproape de locul accidentului și a fost transportată la un spital situat la 6 km? Chiar și așa, de ce s-au parcurs în 90 minute doar 6 km?
> de ce și din ordinul cui a fost Lady Di îmbălsămată la o oră după declararea decesului, fără să se practice autopsie (care era obligatorie)?
> de ce nicio cameră video de securitate din aproprierea accidentului nu a înregistrat nicio imagine în momentul coliziunii? (locația fiind una foarte bine supravegheată video)
> de ce nu a înregistrat niciun radar presupusul exces de viteză cu care Mercedesul în care se aflau prințesa și Dodi a trecut prin centrul Parisului?
> de ce s-a ținut ascuns faptul că prințesa era însărcinată în 9-10 săptămâni cu Dodi Al Fayed?
> de ce proprietarul magazinului de bijuterii de unde Dodi cumpărase inelul de logodnă a fost amenințat să nu recunoască faptul că arabul cumpărase acel inel?
> de ce a fost neglijată explozia puternică auzită cu câteva clipe înaintea impactului?
> de ce nu au fost studiate imagini din satelit ale locației unde s-a produs accidentul?
> de ce a fost trimis cuplului Diana-Dodi un Mercedes care fusese furat până cu 1 săptămână în urmă și la care fuseseră constate anumite nereguli tehnice?
> de ce a fost ignorant vehiculul alb Fiat Uno care s-a lovit de Mercedes înainte de coliziunea cu pilonul din tunelul d’Alma?
De
ce, de ce, de ce … Decesul Prințesei Inimilor rămâne un mare mister,
chiar și la peste 1 deceniu de la tragicul eveniment. Tatăl lui Dodi,
Mohammed Al Fayed continuă însă propria anchetă, în care investește
milioane de dolari.